VISI SR. BENDAHARA SAKAM BUNUT

Wednesday, May 26, 2010

Pasukan Nasyid SRBSB di Program Ihya Ramadhan 1431H

Pada 24 Mei 2010 yang lalu Pasukan Nasyid SR Bendahara Sakam Bunut telah mengadakan rakaman  nasyid bagi Program Ihya Ramadhan anjuran Radio Televisyen Brunei. Rakaman yang diadakan di Bangunan RTB Sungai Akar ini akan dikeudarakan di rangkaian televisyen nasional pada bulan Ramadan yang akan datang. Ini adalah merupakan pengalaman yang menyeronokkan kepada enam orang peserta nasyid sekolah ini kerana telah berpeluang untuk mengambil bahagian di dalam aktiviti sedemikian.

Pasukan Nasyid SR Bendahara Sakam Bunut bagi rancangan Ihya Ramadhan 1431H.
Dari kiri : Izyan Naqiah, Siti Mariam Fakhriah, Haidatul Fatin, Ahmad Ridhuan Azawanni, Mohd. Hamizan Shah dan Mohd. Farid AbdAziz.


Di sekitar rakaman pada petang itu.

Pasukan Nasyid SR Bendahara Sakam Bunut yang dipimpin oleh Cikgu Norhairina dan Ustazah Hjh Sariah telah membawakan nasyid yang berjudul "Engkau". Selepas memperdengarkan nasyid, mereka juga telah berpeluang mendengarkan cerita teladan yang disampaikan oleh seorang pegawai dari Pusat Dakwah Islamiah.  

Murid-murid berpeluang untuk mendengarkan sebuah cerita tauladan.




Ini adalah merupakan kali kedua SR Bendahara Sakam Bunut menyertai program Ihya Ramadhan anjuran RTB selepas merakam Pentomim Ihya Ramadhan pada tahun 2007 yang lalu. Semoga penyertaan seperti ini akan terus diadakan dimasa akan datang.

0 comments: