VISI SR. BENDAHARA SAKAM BUNUT

Saturday, February 20, 2010

BENGKEL LUKISAN DAN REKABENTUK

Guru-guru SR Bendahara Sakam Bunut sangat berbesar hati kerana telah berpeluang menjalankan beberapa aktiviti "hands-on" dalam Bengkel Lukisan dan Rekabentuk yang telah diadakan pada 17 Februari 2010 yang baru lalu. Bengkel yang dijayakan oleh Cikgu Liyana Merlen Binti Abdullah Sichang selaku Guru Penyelaras Mata Pelajaran Lukisan di sekolah ini adalah sebagai satu aktiviti Perkembangan Staf sekolah.

Bengkel yang diadakan bertempat di Bilik Khas Lukisan bermula pada jam 2.15 petang dengan penerangan ringkas daripada Cikgu Liyana Merlen yang mana kemudiannya menerangkan cara-cara melaksanakan aktiviti-aktiviti yang telah disediakan. Aktiviti-aktiviti Lukisan dan Rekabentuk ini kebanyakannya dibuat dengan menggunaan benda terpakai dan mudah diperolehi. 

Guru Besar Cikgu Pg Kamal dan Cikgu Haji Noor Hamizan masing-masing berusaha membuat figur dari kulit telur dan bekas makanan :-)

Penolong Guru Besar Cikgu Hj Nikman berusaha gigih untuk menghasilkan sesuatu yang kreatif dengan mneggunakan bekas cekera padat manakala Cikgu Hjh Noraidah sudah kelihatan lebih tenang dan yakin :-) 

Cikgu Faizah belajar melalui pengelaman dari Cikgu Dk Hjh Nora dan Cikgu Alimah :-)

Cikgu Alimah, Ustazah Sariah dan Cikgu Maretessa mungkin sedang mengimbas zaman kanak-kanak yang menggembirakan:-)

Cikgu Hj Zul dan Cikgu Mazlan tidak mahu ketinggalan untuk menghasilkan kerjatangan yang lebih bagus dan mantap :-)

0 comments: