VISI SR. BENDAHARA SAKAM BUNUT

Monday, February 8, 2010

Majlis Ceramah Motivasi dan Penyampaian Hadiah Murid Cemerlang PSR Tahun 2009

Sekolah Rendah Bendahara Sakam Bunut telah mengadakan Majlis Ceramah Motivasi dan Penyampaian Hadiah Murid Cemerlang PSR Tahun 2009 pada 14 Safar 1431H bersamaan 30 Januari 2010. Majlis yang bermula pada jam 9:00 itu diadakan di Bangunan Baru SR. Bendahara Sakam Bunut. Majlis ini dikendalikan bersama oleh Persatuan Ibubapa Guru SR. Bendahara Sakam Bunut dan Majlis Perundingan Kampung Bunut Perpindahan dengan kerjasama Ikatan Persatuan Belia Bunut (IKERAB).

Tetamu Kehormat pada majlis itu ialah Yang Mulia Dato Paduka Haji Abdul Jalil Bin Haji Abdul Rahman. Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan daripada Ketua Kampung Bunut Perpindahan Yang Mulia Tuan Haji Adanan Bin Haji Md. Salleh selaku Pengerusi Persatuan Ibubapa Guru SR. Bendahara Sakam Bunut. Seterusnya majlis diserikan dengan ucapan menarik daripada tetamu Kehormat Majlis, Yang Mulia Dato Paduka Haji Abdul Jalil Bin Haji Abdul Rahman.

Majlis diteruskan dengan Ceramah Motivasi disampaikan oleh penceramah undangan dari Pusat Dakwah Islamiah Yang Mulia Ustazah Hajah Rogayah Binti Begawan Pehin Khatib Dato Paduka Haji Abdul Wahid. Ceramah yang disampaikan itu adalah bertujuan untuk meningkatkan kesedaran dan motivasi kepada murid-murid SR Bendahara Sakam Bunut khususnya kepada murid-murid Tahun 6 yang akan menduduki peperiksaan PSR pada tahun ini.

Majlis kemudiannya diteruskan dengan Penyampaian Hadiah Murid Cemerlang PSR Tahun 2009 kepada Dayang Fariza Hannysha Binti Haji Mahadi yang telah mendapat 4A dan 1B dalam PSR tahun lalu. Hadiah disampaikan oleh Yang Mulia Tetamu Kehormat Majlis.





Ucapan alu-aluan dari Yang Mulia Tuan Haji Adnan Bin Haji Md. Salleh, Ketua Kampung Bunut Perpindahan selaku Pengerusi Majlis Perundingan Kampung Bunut Perpindahan.

Ucapan dari Yang Mulia Dato Paduka Haji Jalil Bin Haji Abdul Rahman, Tetamu Kehormat Majlis.

Penceramah undangan dari Pusat Dakwah Islamiah Yang Mulia Ustazah Hajah Rogayah Binti Begawan Pehin Khatib Dato Paduka Haji Abdul Wahid.

Guru Besar SR. Bendahara Sakam Bunut bersama Tetamu Kehormat Majlis.

Pengerusi Majlis bersama para jemputan.

Ibubapa yang turut hadir sama-sama mendengarkan ceramah motivasi yang disampaikan.

Sebahagian dari murid-murid yang mendengarkan ceramah motivasi pada pagi itu.

Dayang Fariza Hannysha Binti Haji Mahadi, murid cemerlang dalam PSR Tahun 2009.

Pengerusi Majlis meyampaikan cenderamata kenang-kenangan kepada Yang Mulia Tetamu Kehormat Majlis.


Para jemputan dan ibubapa dijemput menikmati jamuan yang disediakan.

0 comments: