VISI SR. BENDAHARA SAKAM BUNUT

Thursday, February 11, 2010

PASUKAN BOLA JARING SRBSB MEWAKILI SEKOLAH KE KEJOHANAN BOLA JARING SEKOLAH-SEKOLAH RENDAH KAWASAN BRUNEI III

Pasukan Bola jaring sekolah yang terdiri dari murid-murid perempuan Tahun 4 dan 5 telah beraksi dalam Kejohanan Bola Jaring bagi Sekolah-Sekolah Rendah Kawasan Brunei III pada 9 Februari 2010 yang baru lalu. Perlawanan yang dianjurkan oleh Jabatan Kokurikulum Kementerian Pendidikan ini diadakan di Dewan Serbaguna Stadium Hassanal Bolkiah Berakas mulai jam 2.00 petang.

Guru-guru Pengawas pasukan Cikgu Maretessa Bin Hj Naweh dan Cikgu Nazurah Qurratu'aini Binti Abdullah Bupor telah menjalankan latihan bersama murid sejak beberapa lama sebelum perlawanan diadakan. Latihan dijalankan pada setiap hari bermula jam 7.15 hingga 7.30 pagi.

Dalam perlawanan pertama, pasukan sekolah telah mara ke pusingan kedua setelah pasukan lawan gagal menghadirkan diri dalam perlawanan tersebut. Pasukan sekolah kemudian bertarung menentang pasukan bola jaring dari SR Beribi Telanai yang mana telah meraih kemenangan 13-1 dalam perlawanan tersebut.

Pihak sekolah tidak lupa mengucapkan berbanyak terima kasih atas penyertaan dan usaha gigih dari Pasukan Bola Jaring sekolah serta guru-guru pengawas pasukan. Semoga berkat usaha yang berpanjangan serta semangat yang sentiasa kental, pasukan sekolah akan dapat memperbaiki permainan dan seterusnya beroleh kemenangan dimasa akan datang.

0 comments: